036 - 54 64 535 info@siso.nl

Thuiswerkplek

hybride werken is het nieuwe normaal

Een thuiswerkplek, of home office is steeds normaler geworden. Zowel voor werknemers als werkgevers. Ook na corona-tijd is de voorspelling dat medewerkers voor een aantal dagen per week thuis blijven werken. Dit hybride werken, waarbij medewerkers thuiswerken en op kantoor, vraagt om de inrichting van een goede thuiswerkplek.

Een werkgever heeft hierin zorgplicht: het zorgen voor goede en veilige arbeidsomstandigheden. SiSo ontzorgt bedrijven volledig met SiSo ThuiswerkPlan® . Van advies tot levering van de IT-apparatuur. En van instellen tot installeren bij uw medewerkers thuis en op kantoor. Volgens de Arbo-richtlijnen. Zo kunnen medewerkers overal efficiënt en effectief werken.

Complete ontzorging thuiswerkplek inrichting

IT-thuiswerkplekken inrichten voor alle medewerkers is meer dan alleen laptops afleveren. Het vraagt om een slimme projectaanpak. SiSo heeft hier veel ervaring mee.
Wij ontzorgen u en uw medewerkers compleet met het leveren van alles wat nodig is om hybride werken mogelijk te maken. Met advies, levering, installatie, ondersteuning, helpdesk en retourname. Het gehele proces ontzorgd en met één aanspreekpunt.

Dat is SiSo ThuiswerkPlan®
Totale ontzorging van IT-inrichting voor thuiswerkplekken.

SiSo ThuiswerkPlan: flexibel en op maat

In 6 stappen naar de perfecte thuiswerkplek. Zo weet u zeker dat uw medewerkers snel en productief aan de slag kunnen.

Stap 1: Advies IT-inrichting thuiswerkplekken

Graag geven wij advies op maat aan uw organisatie. Vanuit onze ervaring weten we dat elke situatie anders is. Uw wensen staan centraal. Onze ervaring helpt het thuiswerkplek-project efficiënt te laten verlopen. Een thuiswerkplek en kantoorplek moeten goed op elkaar afgestemd zijn. Dit flexibele hybride werken is het uitgangspunt.

Samen bepalen wat de beste hardware keuzes zijn voor de verschillende functies.

Wij zijn merk-ongebonden en werken samen met alle A-merk leveranciers. Zo kunnen wij voor u laptops, smartphones, tablets, beeldschermen en accessoires tegen een gunstige prijs inkopen en gebruiksklaar aan u leveren. Uiteraard kunt u de hardware ook zelf bestellen bij uw vaste leverancier.

Stap 2: Pre-configuratie home office apparatuur

De nieuw bestelde hardware slaan wij voor u op. Alles beveiligd en verzekerd volgens BORG-klasse 4. Alle devices en toebehoren worden bij ons uitgepakt. Verpakkingen worden gescheiden en milieuvriendelijk afgevoerd. Daarbij staat duurzaamheid centraal.
Wij voorzien de hardware van asset-tags en installeren de juiste software.

Stap 3: Gebruiker kiest IT-apparatuur voor thuiswerkplek

Uw medewerkers gaan naar ons Self-service Portal. Zij bestellen hun devices voor de thuiswerkplek uit het vastgestelde assortiment. Wij registreren de uitgifte in een apart systeem inclusief gebruikersovereenkomsten. Zo heeft u real-time inzicht in de IT-stromen.

Stap 4: Aflevering en installatie bij medewerkers thuis

De gebruiker geeft aan wanneer de aflevering en installatie thuis kan plaatsvinden. Op het afgesproken tijdstip en locatie levert SiSo de gebruiksklare IT-hardware.

Wij plaatsen de laptop en overige IT-apparatuur op de thuiswerkplek, werken de kabels weg en testen de apparatuur. Uw medewerkers kunnen nu direct aan de slag. 

Stap 5: Oude hardware retour

De oude hardware van de medewerker nemen wij retour. Dat kan direct of op een later gekozen moment. Ervaring leert dat de gebruiker zo extra tijd heeft om bestanden van de oude hardware over te zetten. Deze ‘Reverse Logistic Service’ van SiSo is uniek in de markt.

Stap 6: Onderhoud en IT-service

Uw medewerkers kunnen onze hulp inroepen bij IT-hardware storingen. Op afstand of via onze thuis service. Is een storing niet op te lossen, dan is de SiSo omruil service een uitkomst.

Zo kunnen uw medewerkers weer snel verder werken, met de minste uitval van arbeidstijd. En uw IT-afdeling wordt minimaal belast.

Bij de installatie van de nieuwe hardware kan oude hardware retour genomen worden. Deze oude hardware kan na ons gecertificeerde dataverwijderingsproces weer ingezet worden voor hergebruik. Een duurzaam idee.
Meer over retourname oude hardware >

SiSo installatiediensten voor hybride werken

De pre-configuratie van de nieuwe hardware zorgt ervoor dat uw medewerkers snel en probleemloos aan het werk kunnen.
In overleg bepalen we de pre-configuratie en kan de volgende onderdelen bevatten:

  • DOA test
  • SIM-kaart plaatsen
  • Screenprotector plaatsen
  • OS updaten
  • Beschermhoes plaatsen
  • Accu opladen mobiele devices
  • Asset-tag plaatsen
  • Preparatie KNOX (Samsung) / DEP (Apple)

  • Imaging door MDM-applicatie (distributie, password, settings)
  • Testen functionaliteit van apparatuur
  • BIOS configuratie
  • Hardware configuratie / upgrade
  • Imaging (SCCM)
  • Configuratie Management Database (CMDB)
  • Samenstellen van gebruikers pakketten (vb muis, sleeve, docking)

De 5 voordelen van SiSo ThuiswerkPlan®

Kiezen voor SiSo ThuiswerkPlan® geeft veel voordelen.

Voordeel 1: Volledige ontzorging thuiswerkplek inrichting
Compleet pakket IT-diensten van advies tot installatie en nazorg.

Voordeel 2: Maximale continuïteit voor medewerkers
Door efficiënte en gebruiksklare werkplekinrichting en support.

Voordeel 3: Duurzaam en verantwoord
Geen afvalstromen in uw organisatie en minimale e-waste.

Voordeel 4: Volledig overzicht op elk moment
Alle IT-stromen online real-time inzichtelijk.

Voordeel 5: Flexibel en op maat
Werkplekinrichting volledig afgestemd op de behoeften van uw organisatie.

Pluspunten van een slim home office thuiskantoor

De combinatie van werken op kantoor en vanuit huis heeft veel voordelen.

  • Hogere productiviteit
    Medewerkers kunnen hun werktijd zelf indelen en beter combineren met privé. Door het wegvallen van reistijd wordt tijd gewonnen, die beter besteed wordt. Online meetings zijn meestal korter en efficiënter dan vergaderingen in zalen. Minder afleiding levert meer effectieve werktijd op.
  • Meer werkgeluk
    Medewerkers voelen zich zelfstandiger. Ze kunnen de dag zelf indelen. Dat geeft vrijheid en minder stress. Medewerkers ervaren meer rust.
  • Duurzamer
    Hybride werken betekent minder files. Medewerkers die 1 of 2 dagen per week thuiswerken helpen mee de files te verminderen. In kantoren is minder ruimte nodig en er wordt minder energie gebruikt.

Belangrijk bij hybride werken is dat de IT van de thuiswerkplek op orde is. Dat begint met de juiste hardware.
Maar ook gemak, de veiligheid bij werken in de cloud en snelle opvolging van een storing zijn belangrijk. En dat allemaal met minimale belasting van de IT-afdeling.

SiSo heeft jarenlange ervaring met het inrichten van IT thuiswerkplekken.

Ontdek ook SiSo ThuiswerkPlan® !

Ontvang vrijblijvend advies van onze specialist.