FAQ

1. Hoe zorgt SiSo er voor dat al mijn data gewist worden en deze niet op straat komen te liggen?
Siso draagt zorg voor een gecertificeerde Data-Wipe van uw hardware met behulp van de software Blancco. Wij kunnen op verschillende manieren een gecertificeerde data-wipe uitvoeren. De door onze klanten geprefereerde methoden zijn The Baseline Standard en The Enhanced Standard. Voor meer informatie zie ook Data Security.

“SiSo draagt zorg voor een gecertificeerde Data-Wipe”

Mocht de hardware niet meer kunnen worden gewiped, dan zorgen wij ervoor dat alle datadragers op gecertificeerde wijze worden vernietigd. Wij doen dit middels een shredder. Uw hardware wordt versnipperd tot minder dan 300 mm2.

2. Hoe weet ik wat mijn oude hardware waard is?
Aan de hand van de specificaties die door u worden aangeleverd, kunnen wij op voorhand al een juiste prijsindicatie afgeven. Het is hierbij belangrijk zoveel mogelijk specificaties aan ons door te geven. U kunt hierbij denken aan merk en model, maar ook het serienummer en CPU zijn belangrijk om aan ons door te geven.

3. Wanneer wordt oude hardware opgehaald en wat gebeurt hiermee?
Nadat wij van u de opdracht voor het ophalen van uw apparatuur hebben ontvangen, zorgen wij ervoor dat er binnen 2 werkdagen contact met u wordt opgenomen om een afspraak in te plannen. Nadat de hardware is opgehaald, gaat alle hardware door de ingangscontrole. Wij kijken gelijk of het opgehaalde aantal overeenkomt met de door u vooraf opgegeven aantallen. Hierna gaat alle apparatuur door de verwerking. Er wordt gekeken of alle items nog werken, stickers worden verwijderd en alle data wordt op een gecertificeerde manier gewiped. Als alle gegevens zijn geregistreerd en wij alle apparatuur hebben verwerkt, dan kunt u uiterlijk 5 weken na het ophalen van de apparatuur een uitgebreide rapportage van ons ontvangen.

4. Hoe kan ik er voor zorgen dat al mijn hardware bij SiSo komt?
SiSo beschikt over haar eigen wagenpark en logistieke afdeling. Wij kunnen de spullen bij u ophalen en inpakken. Flexibiliteit staat hoog in ons vaandel. Wij zullen ervoor zorgen dat alle hardware op een deugdelijke manier wordt ingepakt en op pallets of in rolcontainers wordt gestapeld. Hierbij nemen wij ons eigen verpakkingsmateriaal mee.

5. Levert SiSo software en hardware?
Nee, SiSo levert geen nieuwe software en hardware. Wij leveren alleen de ondersteunende diensten waardoor wij een merk-onafhankelijk verlengstuk zijn van een reseller en/of een system integrator.

6. Hoe is de ontvangst en het plaatsen van nieuwe hardware geregeld?
SiSo maakt in samenwerking met de opdrachtgever een plan van aanpak, gebaseerd op de wensen van de klant. De tendens is dat SiSo alle hardware ontvangt in haar Asset Recovery Centrum in Almere. Hier worden alle voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd zoals uitpakken, imaging, Asset tagging en montage. De werkplekken worden met minimale verpakkingsmaterialen transport klaar gemaakt.

7. Welke werkzaamheden voert SiSo uit?
Wij verzorgen de afvoer van afgeschreven of overtollige hardware. Wij zijn een betrouwbare partner in het uitvoeren van migraties. Hiernaast dragen wij zorg voor verhuizingen, detachering, Data-Wipe op locaties en allerhande logistieke en ondersteunende werkzaamheden.

8. Kunnen de werkzaamheden ook buiten kantooruren plaatsvinden?
Ja. Wij streven er altijd naar om tijdens werkzaamheden een minimale verstoring van de werkplek te veroorzaken. Dit betekent dat we alle werkzaamheden ook buiten kantooruren kunnenĀ  uitvoeren.

9. Voert SiSo ook projecten uit in het buitenland?
Ja. Wij managen vanuit ons hoofdkantoor in Almere projecten in de BeNeLux en Duitsland.